czwartek, 23 czerwca 2016

Ciasteczka owsiane

To najłatwiejsze i najszybsze ciasteczka owsiane jakie znam. Wystarczy łyżką wymieszać wszystkie składniki i gotowe. Dodatkową zaletą tych ciasteczek jest to, że nie zawierają cukru i dlatego są świetną propozycją dla cukrzyków. Właśnie poleciłam je mojej mamie, która choruje na cukrzycę, a czasami też chętnie sięgnęłaby po smaczne ciasteczko. Mam nadzieję, że jej posmakują.
Jeśli ktoś jednak woli w wersji słodkiej, wystarczy, że doda 2 lyżki płynnego miodu i będzie mieć słodkie zdrowe ciasteczka.
Można do nich dodać ulubione bakalie i za każdym razem mogą smakować inaczej. Ja do połowy ciasteczek dodałam suszoną żurawinę i smakują wyśmienicie.
Gorąco polecam!





Składniki:

1 szklanka płatków owsianych
1 szklanka mąki
1/4 szklanki oleju
1 szklanka otrębówpszennych, owsianych lub żytnich
1/2 szklanki łuskanego słonecznika
1/4 szklanki siemienia lnianego
1 jajko
1 szklanka soku jabłkowgo
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli


W jednej misce wymieszać wszystkie suche składniki, a w drugiej połaczyć jajko, olej i sok. Mokre składniki przelać do suchych, wszystko dokładnie wymieszać i odstawić na 10 minut.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Z masy formować kulki i układać na blasze, lekko przyciskając, by uzyskać kształt ciasteczka. Piec około 15 minut w temperaturze  200 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz